Besøg os på facebook og vi vil meget gerne have jer som venner!!
Se også vores nye side: mobilsalg.com
Adresseændring
Den hurtigste og sikreste måde at melde adresseændring på er, at bruge det menupunkt der hedder "kontakt os" her på hjemmesiden. Du kan enten sende en e-mail eller bruge de indrammede felter. Husk at skrive den gamle og den nye adresse samt telefonnummer i bemærkningsfeltet.
Du kan også vælge at melde adresseændring til Minitel A/S enten ved telefonisk henvendelse til 26 96 70 00 eller ved at sende et af postvæsenets adresseændringspostkort til:
Minitel A/S
Fristrup Kærvej 68
9440 Aabybro
APN for dataforbindelse til Telia
www.internet.mtelia.dk
Apps til iPhone og Android:
Følg mobilforbruget med et app på din smartphone. Findes til iPhone og Android (foreløbigt kun til privatkunder - men er på vej til erhvervskunder) og kan hentes her.
Betalingsservice
Tilmelding til betalingsservice kan foregå i banken enten din fysiske bank eller via din PC-bank.
Ved tilmelding skal du bruge:
Ved betaling til Minitel A/S:
PBS nummer 04740300
Debitor grp. 00001
og dit kundenummer.
Nederst på siden med blanketter er der en direkte tilmelding til PBS, men du kan også finde en her.
Dækning
Minitel A/S bruger TT´s antenne net (sammenlægningen af Telia`s og Telenor`s antenner) dækningskort Telia: Se her.
Flatrate
Hos Minitel A/S betyder det at man kan frit bruge f.eks. samtale op til den grænse som er aftalt i abonnementet.
Forbrugskontrol tilmelding
Forbrugskontrol er en ekstraservice der kan tilbydes i forbindelse med et eksisterende abonnement. Der er mulighed for at bestille forbrugskontrol i forbindelse med oprettelse af et abonnement. Det er gratis at have denne service.
Forbrugskontrol virkemåde
Når du ønsker ændringer i forbrugskontrol kontaktes Minitel.
Du får en SMS når du er ca. 40,- kr. fra grænsen og igen når abonnementet spærres. Du kan altid få en status på dit forbrug ved at sende en SMS med teksten Forbrug til 667.
Når den beløbsgrænse, der bliver lagt ind, er nået, bliver din telefon spærret for udgående trafik. Du kan så ikke længere ringe ud eller benytte tjenesterne DATA, FAX, GPRS, MMS, SMS eller WAP. Har du et abonnement med fri SMS betyder det også at du ikke længere kan sende SMS beskeder. Spærringen ophæves automatisk ved overgangen til en ny måned.
Vær opmærksom på, at grænsen gælder alene forbrug, så abonnement og eventuelle gebyrer er ikke indeholdt.
Indenlandsk telefoni opdateres indenfor 24 timer. Opkald til og fra udlandet vil normalt være registreret indenfor 7 døgn - i ekstreme tilfælde op til 31 døgn. Disse forsinkelser kan betyde at den maksimale grænse kan blive overskredet. Selv om grænsen bliver overskredet, er det brugeren der hæfter for disse overskridelser.
Forbrugsgrænse kan sættes på 50,- kr. eller et antal gange 50,- kr. Der er ved opstart af abonnement indlagt en forbrugsgrænse på 500,- kr.
Ændring af forbrugsgrænse kan foretages døgnet rundt ved henvendelse til 26 96 70 00.
Spørgsmål besvares ved henvendelse til Minitel A/S på nummer 26 96 70 00.
Forretningsbetingelser
Hos Minitel kalder vi dem "Standardbetingelser" og du finder dem her.
"Fup" opkald fra udlandet
Vi kan ikke spærre for, at der ringes til dig fra udlandet. Det er først når der ringes tilbage til udlandet at nogle har oplevet at de er blevet faktureret for ganske høje beløb. Det kan forhindres ved at vi spærrer mobilen for opkald til udlandet. Kontakt os enten for at høre yderligere - eller for at få det gjort.
GPRS og WAP
Ved opsætning af WAP på din telefon skal du bruge den service der ligger på Telia hjemmeside for erhverv. Her kan du få sendt opsætningen i en sms. Vær opmærksom på at brug af GPRS i udlandet kan være meget dyr. Der benyttes GPRS når mobilens vejfindersystem anvendes. En separat enhed der udelukkende anvender GPS systemet anbefales.
IMEI nummer
På de fleste mobiler kan man se IMEI nr. ved at indtaste (uden anførselstegn): "*#06#"